Firmy

Słownik

LED

Ekrany LED, w przeciwieństwie do tradycyjnie stosowanych billboardów reklamowych, posiadają zaletę w postaci możliwości wyświetlania kilku treści, a także animacji. Taka forma reklamy jest obecnie dużo bardziej atrakcyjna dla reklamodawców niż stosowanie statycznych obrazów. Animacja wyświetlona na ekranie LED o wiele skuteczniej zachęcić do skorzystania z oferty niż statyczny obraz.


Flat design

Flat design, czyli płaskie projektowanie, w przeciągu minionego roku, stało się bardzo popularnym trendem, z którego coraz częściej korzystają twórcy stron internetowych oraz różnych aplikacji. Flat design zawdzięcza swoją popularność głównie iOS 7, chociaż wcześniej pojawił się również w systemie Windows 8, a także był stosowany w niektórych programach oraz stronach internetowych, jednak nigdy wcześniej […]


DTP (Desktop Publishing)

DTP, czyli Desktop Publishing, jest dosłownie publikowaniem zza biurka. Niegdyś termin oznaczał wszelkie czynności związane z komputerowym przygotowywaniem materiałów, które miały zostać wydrukowane. Obecnie DTP polega nie tylko na zastosowaniu metod poligraficznych (polegających na opracowywaniu wzorców, oryginałów rysunkowych oraz w formie tekstu, a także na drukowaniu za ich pomocą kopii), ale i na przygotowaniu materiałów […]


Logo

Logo – jest graficznym znakiem towarowym, prawnie chronionym, niepowtarzalnym elementem produktu, odróżniającym się od konkurencyjnych produktów lub też innym przedstawieniem symbolu marki, stowarzyszenia, organizacji, instytucji, a nawet rzeczy abstrakcyjnych – takich jak idee oraz pomysły. Logo jest obecnie jedną z nieodłącznych części marketingu i jest kojarzone z nazwami firm oraz z hasłami reklamowymi.


CMYK (przestrzeń barw)

CMYK color model – jest to model barw, składający się z czterech podstawowych farb drukarskich. Model ten jest najczęściej stosowanym rozwiązaniem stosowanym do tworzenia wielobarwnych druków. Oprócz zastosowania w skali przemysłowej, jest on także stosowany w drukowaniu materiałów za pomocą drukarek atramentowych, laserowych, kserokopiarek itp. Ten model przestrzeni barw jest także powszechnie stosowany w tworzeniu […]


RGB

RGB (Red Green Blue) należy do jednego z modeli przestrzeni barw, czyli do widma fal elektromagnetycznych należących do zakresu od 380 do 780 nanometrów. Przedział ten jest tzw. światłem widzialnym. Model ten składa się z trzech kolorów – czerwonego (RED), zielonego (GREEN) i niebieskiego (BLUE). Związany jest on także z właściwościami ludzkiego oka, odpowiedzialnego za […]


LCD (wyświetlacz ciekłokrystaliczny)

Zasada działania wyświetlacza ciekłokrystalicznego (LCD, z ang. Liquid Crystal Display) oparta jest na zmianie polaryzacji światła na skutek zmian orientacji cząsteczek ciekłego kryształu, pod wpływem zewnętrznego pola elektrycznego.


Grafika rastrowa

W grafice komputerowej grafika rastrowa lub bitmapy są mozaikową strukturą stanowiącą zasadniczo prostokątną siatkę pikseli, czyli punkty koloru, oglądane za pośrednictwem monitora, papieru lub innego wyświetlacza. Obrazy rastrowe są przechowywane w rożnych formatach plików graficznych. Bitmap odpowiada bit po bicie za obraz wyświetlany na ekranie, na ogół w tym samym formacie jaki używamy do przechowania […]


Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna to pojęcie, które zawiera w sobie zbiór elementów budujących całościowy wizerunek firmy w oczach konsumentów. Jest to podstawowe narzędzie przy tworzeniu spójnego systemu komunikacji marki, który wyróżni ją w jakiś sposób spośród konkurencji i stanie się dla niej unikalnym znakiem rozpoznawczym, dlatego należy zwrócić na nie szczególną uwagę. Na corporate identity składa się […]


Księga identyfikacji wizualnej

Księga identyfikacji wizualnej, nazywana też czasem księgą CI (corporate identity), to kompendium wiedzy na temat systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Tworzy ona jego spójny obraz i chroni przed niepotrzebnymi zmianami. Jest użytecznym narzędziem zarówno dla pracowników firmy, zajmujących się marketingiem czy administracją, jak i dla agencji reklamowych, grafików czy projektantów, zwłaszcza przy tworzeniu materiałów reklamowych, ponieważ […]