Firmy

Słownik

Szrafowanie

Szrafowanie, zwane inaczej kreskowaniem, to jedna z metod oddawania kolorów lub stopni szarości. Szrafowanie odbywa się przy zastosowaniu różnych rodzajów kresek: cienkich, równoległych lub krzyżujących się. Metoda ta jest stosowana przede wszystkim w technikach rysunkowych oraz graficznych. Stosowane kreski mogą przybierać różne kształty i wypełnienia. Mogą być m.in. ciągłe, przerywane, wykropkowane, o stałej lub nieregularnej […]


Infografika

Infografika to inaczej wizualizacja danych. Zadaniem infografiki jest przekazanie konkretnej treści w sposób jak najbardziej jasny i czytelny. Infografiki znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie trzeba przedstawić skomplikowane bądź obszerne treści. Służyć temu mają obrazy, wykresy, diagramy, kolory i słowa. Główną zasadą tworzenia infografik jest minimalizacja ilości słów, ozdób i innych elementów. Informacje wyświetlane za pomocą […]


Szeryf (typografia)

Szeryf to w szeroko pojętej typografii zakończenia głównych linii liter konkretnego kroju pisma. Zakończenia te mogą być poprzeczne lub ukośne.


Emotikon

Emotikon to ideogram, który jest zbudowany ze znaków tekstowych (najczęściej przestankowych – kropek, myślników itp.). Emotikon przedstawia konkretny ludzki nastrój, może być używany przez wszystkich użytkowników Internetu. Zazwyczaj emotikon ma postać charakterystycznego grymasu. Większość programów komputerowych automatycznie przyporządkowuje emotikonowi jego graficzny odpowiednik. Pierwsze emotikony przedstawiały emocje. Obecnie znaczenie emotikonów rośnie. Za ich pomocą wyraża się […]


Czcionka

Czcionka jest rodzajem nośnika poszczególnych znaków pisma drukowanego, szeroko wykorzystywanym w technice druku wypukłego. Obecnie czcionki drukarskie zostały zastąpione czcionkami używanymi w popularnych edytorach tekstowych. W odniesieniu do czcionki bardzo często zamiennie używa się terminu font. Font to z kolei zestaw czcionek, posiadających swoiste cechy, zapisany w jednym pliku.


Material design

Material design to stosunkowo nowy styl, który cieszy się coraz większą popularnością wśród producentów aplikacji i użytkowników Internetu na całym świecie. Material design został stworzony przez amerykańskie przedsiębiorstwo Google Inc., właściciela wyszukiwarki Google. Ideą przewodnią amerykańskiego giganta było stworzenie przejrzystego stylu, który bez problemu można dostosować do różnych płaszczyzna wyświetlacza. Pierwszy raz material design został […]


Responsywna strona internetowa

Responsywna strona internetowa (RWD – Responsive Web Design) to technika projektowania strony internetowej, która polega na tym, że wygląd i układ strony automatycznie dopasowuje się do rozmiaru okna urządzenia wyświetlającego stronę www, np. do wielkości smartfona.


Ikona

Ikona jest elementem interfejsu graficznego. Pierwsze ikony powstały w latach 70 XX. wieku i przeznaczone były do ułatwienia pracy z systemem operacyjnym, zwłaszcza wśród mniej zaawansowanych użytkowników. Obecnie ikony są nieodłącznym elementem graficznego interfejsu użytkownika i podstawowym sposobem poruszania się w systemie komputerowym. Wygląd ikon ewoluował wraz z rozwojem sprzętu komputerowego i systemów operacyjnych.


Webmaster

Webmaster to osoba, która profesjonalnie zajmuje się projektowaniem, kodowaniem, stworzeniem układu graficznego oraz bieżącą aktualizacją stron internetowych. Tworzenie stron internetowych odbywa się na konkretne zamówienie osoby lub firmy, która chce w ten sposób zaznaczyć swoją obecność w najpopularniejszym obecnie medium. Zlecenie od firmy czy osoby może być jednorazowe lub mieć charakter czasowej współpracy, w trakcie […]


Userbar

Userbar to mała grafika o kształcenie wydłużonego prostokąta. Wykorzystywany głównie jako sygnaturka w sieci, określająca użytkownika sieci (zainteresowania, poglądy itd.).