Firmy

Trendy w projektowaniu w 2017 roku

webdesign

Hvostik/bigstockphoto.com

Rok 2016 w projektowaniu zasłynął przede wszystkim zmianami dla użytkowników Word Press. Na przestrzeni ostatniego roku pojawiły się trzy, nowe odsłony tego systemu – aktualna wersja to Word Press 4.7, a także zaprezentowano HTML 5.1. i Bootstrap 4.0. Wśród trendów, które będą aktywnie rozwijać się w 2017 roku znalazły się: wykorzystanie wideo, a także fontów jako głównego elementu graficznego, korzystanie z „cards” na stronie, mniejszy scrolling strony, a także wykorzystanie animacji, czy inwestycja w niestandardowy układ (www.seowordpress.pl). Projektowanie to łączenie rozmaitych rozwiązań w taki sposób, aby „przekaz” skutecznie trafił do odbiorcy. Koncepcje powinny łączyć się w całość, tak by użytkownik nie miał poczucia zagubienia i dezorientacji na stronie. Dlatego też należy z wielką uwagą łączyć ze sobą poszczególne trendy i rozwiązania.

Zgodnie z prognozami specjalistów w roku 2017 w projektowaniu stron nadal będzie dominować mobilna rewolucja. Użytkownicy smartfonów coraz częściej korzystają ze swoich urządzeń do podejmowania decyzji, stąd też podczas projektowania z jednej stron należy zadbać o UI, czyli user interface i call to action. Z drugiej zaś o responsywność i możliwość prezentowania projektu na ekranach o różnej rozdzielczości, bo choć Polacy chętnie korzystają ze smartfonów, istnieje również taka grupa osób, która preferuje ekrany o dużej przekątnej.

Kolejnym trendem rozwijającym się w 2017 roku jest wykorzystywanie gradientów. Pomysł ten znalazł już swoje zastosowanie w obecnym logo Apple Music czy nowym logo Instagrama. Dawniej korzystanie z gradientów kojarzyło się z kiczem. Teraz dobrane odpowiednio połączenia kolorów, a także przywiązywanie wagi do liternictwa to niejednokrotnie podstawa interesującego projektu. Należy podkreślić jeszcze, że czerń w projektowaniu zostaje wyparta przez biel, która nawiązuje do optymizmu i pozytywnych emocji, których poszukują młodzi użytkownicy smartfonów (blacrea.pl).

Storytelling stanowi również jeden z trendów na 2017 rok w projektowaniu. Zastosowanie „narracji wizualnej” sprzyja eksplorowaniu strony przez użytkownika. Storytelling stosuje się zazwyczaj podczas prezentowania nowego produktu, czy wydarzenia. Warto wspomnieć także o płaskim projektowaniu (tzw. flat design). „Material design” stanowi jeden z jego odłamów. Charakteryzuje się trójwymiarowością poprzez wykorzystanie różnych odcieni koloru i cieni. Wyróżnia się trzy podstawowe głębokości, które służą wyróżnianiu jednych elementów nad drugimi (mediarun.com).

W projektowaniu 2017 należy spodziewać się przede wszystkim eksplozji kolorów, a także użytecznych rozwiązań. Interfejs użytkownika opierał się będzie na zasadzie jaką jest minimalizm. Skróceniu ulegnie również dystans dzielący firmę i jej klienta, co przełoży się na podejmowanie coraz większej ilości decyzji w czasie rzeczywistym (blacrea.pl).