Firmy

Porady

Co to jest kalibracja monitora?

Post Image

W celu przygotowania materiałów i projektów graficznych wymagany jest przede wszystkim dobrze działający i sprawny przez jak najdłuższy okres sprzęt (w głównej mierze komputer). Choć z pozoru może się to wydawać nieistotne, niezaprzeczalnie ważną, jeśli nie najważniejszą, częścią tego sprzętu jest monitor. Dobrej jakości matryca pozwoli dostatecznie dobrze wyostrzyć obraz i wydobyć głębię kolorów oraz […]


5 zasad współpracy grafika z klientem

Post Image

Dobra współpraca to klucz do powodzenia firmy i realizowanych przez nią projektów marketingowych. Na sukces składa się kilka etapów. Jednym z kluczowych jest oryginalna kreacja graficzna – niezbędna podczas nowej kampanii reklamowej, do promocji stałych produktów czy prezentacji strony internetowej. Jak współpracować z grafikiem, aby wszystkie działania przebiegały sprawnie, a efekt końcowy zachwycił odbiorców? Poniżej […]


Wena grafika komputerowego – jak sobie pomóc?

Post Image

Osoby wykonujące zawody wymagające kreatywności, często spotykają się z problemem braku inspiracji. Do zawodów takich należy grafik komputerowy. Co robić, kiedy brakuje weny?


O czym pamiętać tworząc makiety stron internetowych?

Post Image

Przede wszystkim ważne jest zbadanie potrzeb klienta, a następnie przygotowanie schematu i opracowanie pomysłu na kartce papieru. Nie ma znaczenia wykorzystanie aplikacji do przygotowania wstępnego wzoru strony, ważny jest szkic przygotowany na kartce.


Biurko projektanta do pracy

Post Image

Odpowiednie miejsce pracy wpływa na efektywność wykonywanych działań. Aranżacja przestrzeni buduje dobre samopoczucie, a także pobudza kreatywność, szczególnie jeśli dotyczy zawodów związanych z twórczością i generowaniem nowych rozwiązań oraz pomysłów. Miejsce do pracy stanowi o komforcie funkcjonowania w przestrzeni zawodowej, dlatego też warto o nie zadbać.


Efektywne projektowanie stron

Post Image

Przygotowanie każdego projektu wymaga pomysłu, wstępnego planu i czasu na jego realizację. Niektórzy doświadczeni graficy standardowe projekty przygotowują już z wypracowaną przez siebie dokładnością i nieświadomą kompetencją. Przychodzi jednak taki czas, kiedy rutyna zaczyna przeszkadzać w pracy i warto zmienić nieco perspektywę, aby powstało coś innego, świeżego.


Klasyka projektowania reklam – zasady zapisane w prawach

Post Image

Połączenie użyteczności z odpowiednimi walorami estetycznymi wydaje się być główną zasadą w projektowaniu reklam. Efektywne dotarcie do odbiorców z zamierzonym przekazem jest wynikiem gruntownie przestudiowanego pomysłu na reklamę. Mając z „tyłu głowy” kluczowe prawa odpowiadające za postrzeganie rzeczywistości i obrazu, można stworzyć projekt wręcz idealny.


Trendy w projektowaniu w 2017 roku

Post Image

Rok 2016 w projektowaniu zasłynął przede wszystkim zmianami dla użytkowników Word Press. Na przestrzeni ostatniego roku pojawiły się trzy, nowe odsłony tego systemu – aktualna wersja to Word Press 4.7, a także zaprezentowano HTML 5.1. i Bootstrap 4.0. Wśród trendów, które będą aktywnie rozwijać się w 2017 roku znalazły się: wykorzystanie wideo, a także fontów […]


Fonty w projektowaniu stron internetowych

Post Image

Font i czcionka są terminami zamiennie używanymi w projektowaniu (traktuje się je często jako synonimy). Należy jednak wskazać na główne różnice pomiędzy nimi.


Kolor w projektowaniu

Post Image

Kolor wpływa na to w jaki sposób odbiera się dany projekt, czy produkt. Od dawna wiadomo, że barwy wpływają na nastrój odbiorców. Znajomość zasad doboru i łączenia poszczególnych kolorów powinna być znana specjalistom, którzy zawodowo zajmują się wywieraniem wrażenia na odbiorcach poprzez swoje dzieła. Kolory silnie wpływają na ludzi, zaś sposób ich interpretowania stanowi wynik […]