Firmy

Reklama okienna – technologie

Reklama okienna jest jednym z narzędzi marketingowych, która stosowana na różnych obiektach, w tym również mobilnych, może osiągać doskonałe efekty. Jej zadaniem jest przykuwanie uwagi potencjalnych klientów, eksponowanie oferty, produktów, czy promocji.

Stosuje się ją nie tylko w oknach budynków, ale również na autach, pojazdach komunikacji miejskiej, czy innych szklanych i plastikowych powierzchniach, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Powstaje przy użyciu jednej z kilku dostępnych technik. Wykorzystuje się przy tym cięcie ploterem optycznym, druk, czy laminowanie. Oklejenia witryn i okien mogą być często zmieniane, co pozwala w łatwy i szybki sposób dostosować reklamę do okoliczności, np. okresu świątecznego, czy wyprzedaży. Mogą ponadto stanowić element wystroju wnętrza. Naklejki takie są odporne na warunki atmosferyczne i zanieczyszczenia, ich wygląd nie pogarsza się więc przez długi czas (nawet kilka lat). Trwałość przedłuża dodatkowe zabezpieczenie folii laminatem, czyli warstwą ochronną.

Reklamy powstają na folii okiennej, których na rynku wyróżnia się kilka rodzajów:

  • folia szroniona – jest to okleina półprzezroczysta, dzięki temu zapewniająca intymność, chroniąca przed widokiem i spojrzeniami przechodniów, jednocześnie przepuszczając światło,
  • folia matowa – pokrycie jednobarwne, rozpraszające światło, używane jako element dekoracyjny, występuje w kilku odcieniach, ogranicza widoczność,
  • folie mrożone – rozpraszają światło, również popularne jako element dekoracyjny, idealne do płaskich powierzchni, chronią przed wścibskimi spojrzeniami, przez co mogą być z powodzeniem stosowane na powierzchniach szklanych oddzielających pomieszczenia, czy poszczególne strefy,
  • folie przeciwsłoneczne – stosowane zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynków, używane w celu osłonienia wnętrza przed wpadaniem promieni słonecznych,
  • folie perforowane – pozwalają na eksponowanie grafiki nie ograniczając przy tym widoczności wewnątrz, stąd najczęściej stosuje się je w środkach transportu publicznego, np. na autobusach, ale i taksówkach, czy w autach firmowych; przepuszczają światło, nie zaciemniają wnętrza; z reguły zabezpieczane laminatem, ponieważ w perforacji mogą gromadzić się zanieczyszczenia, które wyglądają nieestetycznie. Laminat ponadto przedłuża trwałość takiej reklamy.