Firmy

Material design

Material design to stosunkowo nowy styl, który cieszy się coraz większą popularnością wśród producentów aplikacji i użytkowników Internetu na całym świecie. Material design został stworzony przez amerykańskie przedsiębiorstwo Google Inc., właściciela wyszukiwarki Google. Ideą przewodnią amerykańskiego giganta było stworzenie przejrzystego stylu, który bez problemu można dostosować do różnych płaszczyzna wyświetlacza. Pierwszy raz material design został zastosowany w aplikacji Google Now, by potem zadomowić się w kolejnych aplikacjach. Obecnie styl ten rządzi popularnymi aplikacjami marki Google, m.in. Gmail, Google Drive, Google Docs.

Cechą charakterystyczna material design jest jego trójwymiarowość, która polega wyświetlaniu poszczególnych elementów ekranu za pomocą odpowiedniego cieniowania. Material design dysponuje trzema rodzajami głębokości, za pomocą których można wyodrębniać poszczególne elementy aplikacji. Nowy styl stworzony przez Google to także żywa paleta barw. Do projektowania aplikacji i stron internetowych stosuje się dwa kolory w taki sposób, by jeden wyraźnie odznaczał się od drugiego. Drugi kolor powinien służyć do oznaczania przycisków poleceń oraz linków. Tekst w material design powinien mieć kolor czarny lub biały (w zależności od tła). Cechą charakterystyczną stylu są maksymalnie proste ikony. Ich wygląd powinien intuicyjnie podpowiadać przeznaczenie. Jeśli chodzi o zdjęcia i wszelkie grafiki w material design, to powinny one tworzyć spójną stylistyczną całość z aplikacją. Zalecanym zestawem czcionek jest typ Roboto. Wszelkie teksty powinny być pisane z wykorzystaniem odpowiedniej grubości czcionki, z użyciem rozstrzelenia bądź powiększenia.

Google proponuje projektantom stron i aplikacji gotowe projekty interfejsów.