Firmy

5 zasad współpracy grafika z klientem

Dobra współpraca to klucz do powodzenia firmy i realizowanych przez nią projektów marketingowych. Na sukces składa się kilka etapów. Jednym z kluczowych jest oryginalna kreacja graficzna – niezbędna podczas nowej kampanii reklamowej, do promocji stałych produktów czy prezentacji strony internetowej. Jak współpracować z grafikiem, aby wszystkie działania przebiegały sprawnie, a efekt końcowy zachwycił odbiorców? Poniżej kilka najważniejszych zasad.

Brief podstawą do owocnej współpracy

Każdy grafik ma inną specyfikę pracy, ale każdy chce znać zarys potrzeb i celów firmy przy tworzeniu danej kampanii. Świadomy i dobrze poinformowany grafik będzie mógł uwzględnić w swoich pomysłach najważniejsze myśli kierownictwa firmy. Dla jednych liczy się informacja, że cena jest niska, dla nich ważniejsza jest prestiżowość marki. Podkreślanie, które wartości są nadrzędne pozwoli uniknąć nieporozumień i nieodpowiednich propozycji od grafika.

Rozmowa twarzą w twarz

Współpracując z grafikiem warto go poznać, nawet jeśli to jednorazowe zlecenie. Rozmowa podczas obiadu czy wspólna kawa pozwala przełamać lody i zrozumieć sposób komunikacji grafika. Jedni wolą otrzymywać komplet informacji mailowo, inni preferują rozmowy przez telefon, a kolejni czat wideo. Grafik bywa artystą, ale bywa też pragmatyczny, dlatego nie zawsze dany styl pasują do danej koncepcji, o czym warto powiedzieć na wstępie. Podczas luźnej rozmowy wygodniej będzie poruszyć też tematy zadaniowości, godzin pracy i raportów z postępów. Takie spotkanie na pewno usprawni późniejszy kontakt.

Daj się wykazać grafikowi

Wizja kierownictwa nie zawsze musi być ostateczną koncepcją. Umożliwienie wykazania się grafikowi często przynosi nieoczekiwanie i bardzo ciekawe rezultaty. Świeże spojrzenie na nowy produkt daje możliwość zaprezentowania go tak, aby nowi klienci byli skłonni go kupić. Wykorzystywanie podobnych kreacji często wynika z rutyny pracy i braku innego spojrzenia na określony temat. Grafik może to dodatkowo przelać na projekt, dlatego warto to mu umożliwić.

Projekt idealny nie istnieje

Nim rozpoczniemy realizację projektu należy zdać sobie sprawę, że idealny projekt nigdy nie powstanie. Takie rzeczy po prostu nie istnieją. Wskazana jest wyrozumiałość, która powinna płynąć z obu stron. Dzięki temu na pewno uda się dojść do porozumienia i przygotować kreacje graficzne, które w optymalny sposób zadowolą wszystkich, przy jednoczesnym zmieszczeniu się w wyznaczonych terminach.

Poprawki są dobre, gdy są poprawkami

Terminowość to niezwykle ważna cecha każdego grafika. Jej pilnowanie pozwala na zachowanie spokoju i dobrych relacji na przyszłość. Dlatego ewentualne poprawki powinny być przemyślane i jasno sprecyzowane, by ich wdrażanie nie trwało dużej niż samo projektowanie całej kreacji graficznej.