Firmy

Reklama na samochodach – techniki oklejania

Okleić samochód można po to, aby zamaskować uszkodzenia lakieru, zmienić kolor, przygotować go do zawodów sportowych, ale głównie oklejanie stosuje się w celach reklamowych. Dzięki temu auto podczas wszystkich swoich podróży informuje innych kierowców, pasażerów, rowerzystów czy pieszych o istnieniu marki i zachęca do kupienia produktów czy skorzystania z usług. Jak okleja się samochód, jeśli chcemy wykorzystać go w celach promocyjnych?

Oklejenie samochodu (prywatnych, dostawczych czy tych, którymi podróżują przedstawiciele handlowi) jest relatywnie tanią formą reklamy. W zależności od zastosowanej techniki, w specjalistycznym zakładzie zapłacimy od 10 zł do nawet 100 zł za metr kwadratowy folii. Do tego należy doliczyć jeszcze robociznę i w zależności od rodzaju auta, wybranej folii i stopnia skomplikowania wzoru, zapłacimy za taką usługę od 3 000 do 6 000 zł. Jest to jednak wydatek jednorazowy.

Folia sztywna i wylewana – co wybrać?

Mamy dwa podstawowe typy folii, które służą do oklejania aut w celach reklamowych. Pierwsza to folia sztywna, którą stosuje się do oklejania powierzchni płaskich (np. pod klamką). Jej koszt jest relatywnie niski, bo za metr kwadratowy tego materiału zapłacimy od 5 do 25 zł. W porównaniu do folii wylewanej jest gruba, bo ma od 0,07-0,10 mm. Dzięki temu jednak jest to materiał niezwykle trwały i odporny na rozerwanie.

Folię sztywną stosuje się za to do częściowego wyklejenia auta niż całkowitej zmiany jego koloru. Kładzie się ją na karoserię na mokro, następnie dociąga się z użyciem opalarki, a ewentualne wybrzuszenia wygładza się tacką.

Drugi typ to folia wylewana, która jest cieńsza niż sztywna i ma nie więcej niż 0,05 mm grubości. Jest bardzo plastyczna i można ją precyzyjnie dopasować na różnych płaszczyznach. Przez swoją grubość może być mniej trwała niż folia sztywna, ale za to jej położenie daje bardziej satysfakcjonujący efekt na całym aucie. Folię wylewaną przykleja się na ciepło, a dzięki temu odpowiednio oblewa ona dany fragment auta. Nierówności, które mogą się pojawić, specjaliści niwelują tacką.

Jeżeli chcemy okleić całe auto, to lepiej wybrać folię wylewaną, natomiast jeżeli tylko fragment, to sztywną. Warto wiedzieć, że nie można oklejać plastikowych elementów auta, bo folia nie jest w stanie się do nich przyczepić.

Jak przygotować reklamę do oklejenia auta?

Przygotowanie reklamy warto zlecić profesjonalnej agencji, ale i samemu zadbać o to, aby na kreacji znalazło się chwytliwe hasło, opis naszych produktów lub usług oraz odpowiednio wyeksponowany kontakt (telefon, adres mailowy czy strona internetowa).

Zanim przyjedziemy do firmy, która oklei nam auto, warto porządnie umyć samochód oraz odtłuścić całe nadwozie.

Jeśli chcemy przez długi czas utrzymać reklamę w nienagannym stanie, powinniśmy unikać myjni automatycznych i wybrać te bezdotykowe. Warto również pamiętać o regularnym woskowaniu auta, które zapobiegnie blaknięciu nadruku.

Post Tagged with