Firmy

Portfolio w warsztacie pracy grafika

portfolio

Gustavo Frazao/bigstockphoto.com

Portfolio jest zbiorem przykładowych prac danej osoby, który pozwala zaprezentować jej umiejętności i możliwości w konkretnej dziedzinie. Własne portfolio jest obecnie podstawą do ubiegania się o przyjęcie do pracy, zwłaszcza w zawodach wymagających kreatywności. Trudno sobie dziś wyobrazić grafika komputerowego, który nie posiada portoflio, prezentującego zawodowe umiejętności.

Swoją teczkę dokonań można stworzyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą specjalnych serwisów publikujących prace. Można również pokusić się o samodzielne stworzenie portfolio w formacie strony internetowej. Ta druga opcja daje o wiele większe pole do popisu, bo gotowe szablony zwykle mają swoje ograniczenia, których nie pokona nawet najbardziej kreatywny grafik. Dlatego, by móc w pełni zaprezentować swoje graficzne umiejętności, warto poświęcić trochę czasu i stworzyć coś naprawdę oryginalnego. Co zatem powinien zrobić i zamieścić w swym portfolio grafik, który chce przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów?

Dowiedz się -> jak zrobić portfolio <-

Przede wszystkim określić grupę docelową, do której pragniemy dotrzeć. Zupełnie innych projektów potrzebują małe firmy, a czego innego oczekują duże korporacje. Po określeniu odbiorcy przychodzi czas na szczegóły. Do własnego portfolio warto wrzucać najlepsze prace. I ważne, aby były to projekty dobrej jakości. Nieważne, w jakim stopniu potencjalny klient zna się na grafice komputerowej. Liczy się profesjonalizm i wysoki poziom projektu. Kolejne prace warto publikować co jakiś czas, dodając datę ich wykonania. Nie warto wrzucać na stronę wszystkich prac jednocześnie, tylko z umiarem dawkować składowe własnego portfolio. To stworzy wrażenie płynności pracy grafika. Warto także pamiętać o prostej i ważnej zasadzie, a mianowicie o minimalizmie. Oczywiście strony internetowe można tworzyć w najbardziej wyszukany sposób, ale minimalizm i prostota dominują obecnie w wielu dziedzinach. Nadmiar motywów bywa uciążliwy dla oka klienta. Warto wspomnieć o rozmiarze zamieszczanych plików. Ładowanie strony i jej elementów nie powinno zajmować zbyt dużo czasu. By zainteresować swoim portfolio, warto pokusić się o krótki opis każdego projektu. W cenie są także pozytywne opinie zadowolonych klientów.